Lienke, Producten by Lienke

En zo was je ineens in Los Angeles

Een weekendje Los Angeles. Goh, dat klinkt echt heel onwerkelijk he? Ik had maar liefst drie dagen in L.A. en daar maakte ik goed gebruik van. Dus scroll door de foto’s en boek meteen een ticket…
Door SpikeTV werd ik uitgenodigd om de Amerikaanse Lip Sync Battle bij te wonen. Op zaterdagavond werd er een nieuwe aflevering opgenomen (die in mei wordt uitgezonden) en daar kon ik als VIP bij aanwezig zijn.

Dit leek me een hele toffe ervaring. Bovendien heb ik drie jaar als producer gewerkt bij de televisie en was ik onwijs benieuwd hoe het in zijn werk zou gaan bij een Amerikaanse zender.

En daar stond ik dan

Samen met mijn moeder op Schiphol. Ja met mijn mams! Ik dacht, hoe tof is het als ik mijn moeder mee vraag op deze persreis? Ze zei meteen JA op mijn voorstel en hop, één week later zaten we in het vliegtuig.

We hadden een super fijne vertrektijd, waardoor we het vooruitzicht hadden dat we dezelfde dag ook weer in de ochtend aan zouden komen. En die tijd konden we goed gebruiken.

We vlogen via Canada en WOW, wat hadden we een geweldig uitzicht! Bovendien konden we ook al het Hollywood sign zien! Echt overweldigend! Hoewel ik alles al eens heb gezien, blijft Los Angeles een fantastische stad waar ik steeds weer kippenvel krijg als ik daar ben!

Toerist in Los Angeles…

Om te beginnen zijn we op de donderdagmiddag meteen met de taxi naar het centrum gegaan. We kwamen, heel random, uit bij een rondleiding. Dit vonden we zo meant to be, dat we besloten om met de tour mee te gaan. In twee uur tijd kregen we alle hoogtepunten van de Hollywood Hills te zien.

Bijna 24 uur op, tijd om te rusten!

Na snel nog even een hamburger te hebben gegeten, vonden we het tijd om te gaan slapen. De volgende dag waren we rond 05.30 uur al wakker (jetlag!), zodat we maar meteen zijn gaan ontbijten om vervolgens op pad te gaan. Op de planning: Santa Monica Pier, Muscle Beach en tenslotte Venice Beach.

Het was 25 graden en wow, wat was het geweldig om op de fiets langs het strand te gaan.

Elk stukje deed me denken aan films! Ik voelde me zo intens gelukkig! De dag vloog voorbij (en tevens ook de verbranding whahaha). We genoten van de vrijdagmiddag, maar stiekem keek ik ook al enorm uit naar de zaterdag: de dag waar we tenslotte voor gekomen waren!

Los Angeles
Lip Sync Battle

Rond 14.30 uur werden we opgehaald door Karo, onze taxichauffeur die ons ook ophaalde van het vliegveld. Een super grote auto en vooral een hele aardige man (die alleen maar praatte over sport!).

Ten we bij de CBS Studio’s aan kwamen moesten we aan de hand van onze paspoorten laten zien dat wij echt de personen waren die op de lijst stonden. Vervolgens via een parkeergarage naar een tafeltje, waar twee Amerikaanse meiden ons officieel aanmeldden en ons twee bandjes gaven. Daarmee konden we backstage.

Backstage was ook de ruimte waar de dansers de laatste pasjes oefenden en waar de celebs werden opgemaakt.

In mijn vlog geef ik je een beeld hoe het er aan toe ging

Wat er allemaal komt kijken bij zo’n opname

Ik was vooral verbaasd over hoeveel mensen er backstage aan het werk waren. Bij Endemol, waar ik heb gewerkt, waren het er al veel, maar bij CBS was het echt het dubbele. En dat voor een programma van 20 minuten! Ik stond perplex.

Eenmaal binnen, zag ik al snel de eerste celeb lopen. En daarna de tweede. Ik werd gek. Ik kende ze allemaal! Mijn moeder dus niet en die stond vooral verbaasd te kijken hoe ik stond te shaken van enthousiasme. Na een selfie en een kort interview (yes!!!!!) gingen we uiteindelijk naar de opnames. Het programma stond er in een uurtje op. Bizar hoe snel het ging. Er hoefde helemaal niets opnieuw en het publiek deed super mee.

De show was echt geweldig! De sfeer, de mensen en vooral de celebs hebben mijn reisje he-le-maal compleet gemaakt!

Nog nagenietend namen mijn mams en ik heel veel koffie en tenslotte ontdekte ik ook nog deze overheerlijke oreo choco eitjes. MJAM!

Nog een paar tips voor als je in Los Angeles bent

• Je kunt écht gezond eten. Veel poke bowls en acai bowls (o.a. bij Venice Beach)
  • Wij zaten in hotel Sportmen’s Lodge. Een geweldig hotel met zwembad en vooral heel veel ruimte en natuur. Het hotel ligt in Studio City, dus boven Hollywood, waardoor het stukken rustiger is. Bovendien vind je alle toffe winkels en eettentjes meteen in de straat van het hotel.
  • Neem de Uber. Super makkelijk en snel. Veel Amerikanen hebben de Uber als bijbaan. Elke keer hadden we binnen 5 minuten vervoer voor onze neus staan en die werden altijd gereden door de gezelligste Amerikanen. Zo zaten we bij Isis en bij Kevin in de auto, waarmee we de leukste gesprekken hadden.

Kortom… Go Los Angeles! Maar ga daarnaast zeker ook eens Lip Sync Battle kijken. LOVE IT!

Liefs, Lienke

PS: Houd deze site in de gaten zodat je weet wanneer de aflevering online komt. Ergens rond mei 2017. Die wil je niet missen! Dan kan ik ook eindelijk mijn selfies delen. 😉